torsdag 3 juni 2010

SEX AND THE CITY 2


Girlsnight och SEX AND THE CITY 2

Go´morron! Igår kväll var det äntligen dax att se SATC 2 och ett glas vin på en av stans utekrogar efteråt, så mysigt så. Det får vi göra om snart igen min vän M.

 Har ju tidigare sett den kritik filmen fått. Men....

Filmen gac mig en härlig "feelgood"-känsla. Jag kunde skratta och drömma bort till lyx och flärd för några timmar för att leende uppskatta mitt härliga liv här hemma hos mina nära och kära.


Jag älskar glamouren och tycker det är inspirerande att få en liten glimt av New York-lyxen.

Och kläderna sen då... Det är så himla kul att se alla fantastiskt dnygga och designade kreationer.

Storyn utspelar sig till stor del i Mellanöstern; i Abu Dhabi och handlar om de traditionella rollerna av äktenskap, föräldraskap och åldern mitt i livet.



Jag älskar de fyra olika karaktärerna som är med i filmen och någonstans bor det en liten släng av Charlotte, Carrie, Miranda och Samatha i oss alla, tror jag.



I mig själv bor nog en blandning av Charlotte och Miranda med en liten nypa Carrie och en ännu mindre nypa Samantha.

Vem bor mest inne hos Dig?

HA EN SKÖN ONSDAG I DIN VARDAGSLYX!

6 kommentarer:

Anna-Malin sa...

oj det var svårt. hmm, kan inte riktigt känna igen mig i någon av tjejerna men jag gillar dem skarpt iallafall! ;) jag längtar till jag får tummarna loss och går och ser den.

tusen tack för dina rara ord hos mig...

kram
a-m

MODERN COUNTRY sa...

Takk for klemmen bloggevenn, den varmet godt enda jeg ikke engang kjenner deg. Men av og til er det nok at noen lytter og viser at de forstår. Ja det er det beste..

Ja jeg elsker selv SATC, de er virkelig spesielle og sympatiske kvinner. Serien har fulgt meg gjennom flere år. Og jeg har vel aldri ledd så mye i mitt hele liv. Heller aldri sett så mange lekre menn :) Gjett om jeg gleder meg til å se film nr.2.

Ha en riktig trivelig helg,
Aina

Signe 1 sa...

Jag fullkomligt ääälskar SATC!! Ska se den nästa vecka med ett tjejgäng, längtar!!!:-))


Ha en fin fredag!

Kramkram Sofia

På vår udde! sa...

Det är så roligt, vi är tre tejer som hållt ihop sedan barnsben, en fjärde har anslutit de senaste åren. Nu kommer det roliga! Hon som anslutit är rödhårig och Miranda al the way! A är mörk och på pricken en Charlotte! Philia (House of Philia) är en Samantha och jag en Carrie! Det är så otroligt många saker som passar in så det är inte klokt!!! Vi skall se filmen tillsammans snarast!

Kram

VITA NYANSER sa...

Åh vad härligt med en feel-good-film, det låter som en film man måste kika på!

Ha en skööön helg!
Kram L-L

MITT VITA HUS sa...

Hi hi ja egentligen en Sam med en liten bit Carrie:) Filmen var helt magisk:) Ha en underbar helg fina du och tack för alla dina goa kommentarer hos mig:) Kramis M