tisdag 8 juni 2010

SYRÈNDOFT


Sommar, saft, smultron & syrén skickar små skolavslutningsminnen!
Om en vecka är det åter igen dags för skolavslutning för kidsen.

Gó kväll!
Ett sent inlägg idag. Vi har haft friidrottstävling för barnen idag och kom hem sent. Alla barnen var så duktiga och som tur var fanns det många föräldrar som var engagerade och agerade funktionärer. Medaljer och pokaler delasde ut till alla flitiga deltagare. Tur med vädret hade vi oxå - en riktigt lyckad kväll!

Ikväll bjuder jag på härliga bilder från vår trädgård; pärlbuske & syrén. Syrénen påminner mig om mina egna skolavslutningar när jag var liten. Doften som är så ljuvlig och blommans fina färger & söta form älskar jag. Om en vecka är det dax för skolavslutning, igen -
kan ni fatta att ännu ett läsår är slut.
Barnen längtar!!!

OM en vecka sjunger vi "Den blomstertid..."
NATTI NATTI

Se så söta pärlor på kvisten - precis innan knoppen slår ut.
Pärlbuske är namnet på denna söta buske.

2 kommentarer:

Levis o Vilda sa...

Syrenerna är ju bara såååå fina och pärlbusken med! Hoppas det blir syrener i vår häck tillslut : )
Mysigt med aktiviteter tillsammans med barnen.
Önskar dig en bra dag!
Kram Mia

ABE sa...

Nydelige blomsterbilder! Syriner lukter deilig!