onsdag 15 september 2010

NO MORE CAFÉ LATTE


Hej!

Idag har vi tagit ett stort beslut hemma hos familjen S:


Jo, ni läser rätt. Nu åker espressomaskinen från Siemens ut.
Vi trodde aldrig att vi skulle kunna leva utan vår espressomaskin.
Det senaste året har vi faktiskt slutat göra café latte hemma. Något som vi alltid gjorde varje helgfrukost tidigare. Nu blir det istället vanligt bryggkaffe i vår Moccamaster.


Stor plats tog den rackaren oxå.
Tänk så mycket yta som vi kan ha till andra saker:))

 Under fem år har vi haft vår käre vän som har varit super bra och gjort många góa latte, men vår stora latte-passion har under året ebbat ut. Dax att gå vidare.

Café latte får vi njuta av när vi går och fikar på stan.


Hörnan fylldes snabbt med annat...

Samtidigt passade vi på att få upp en tavellist för favorit kokböcker och lite pynt.

Fler köksbilder imorgon på hela köket!

KRAM

8 kommentarer:

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

:D när min f.d sambo flyttade ut så flyttade även kaffemaskinen ut & jag saknar inte heller den just nu. Alla dessa stora maskiner man skaffade sig på tidigt 2000-tal...jag har kvar min råsaftscentrifug & vattenkokaren framme men oj va härligt det ser ut hos dig nu med all plats. Jättefint med tavellisthyllan för kokböcker, jag håller oxå på att tänka om lite överallt här hemma. Saknar hus väldigt mycket bara, men men...singellivet kan ha sina sköna stunder oxå. Ha en finfin dag J, kram Å

Limetwig sa...

Jag kör med bryggkaffe (moccamaster här med) och varm mjöljk, det går lika bra :)
Hmmm har funderat lite på min header... får nog ta itu med den nu :)
Ha det bäst! Åse

Stjärnor & Champagne sa...

Hahaha jag ler för mig själv:) Maken i detta hus har dragit länge på att inhandla en och det finns fortfarande ingen i vårat hus utan bara en vanlig kaffekokare....Ja visst poppar alla nätbutiker upp överallt, man blir precis snurrig av alla håller med. Tyvärr tar man sig aldrig tid att kika runt utan oftast söker jag bara på det jag letar efter: Kramkram Anne

Anonym sa...

Gött att ta ett beslut. Jag är riktig kaffesnobb, så vi har också en mockamaster, som gör överlägset bäst kaffe :-)
Kramar Malin

VITA NYANSER sa...

Härligt när man får göra om lite, och alla såna maskiner tar ju sån plats, men jag skulle gärna vilja ha en kitchen-aid, den skulle gärna få ta stooooor plats = ). så snyggt med tavellisten och kokböckerna, perfekt i ett kök!

Kram L-L

Mia sa...

Hej.

Det blev ju jättebra med tavellisten! Lite roligt att få vila ögonen på något annat även om latten som maskinen gör är gooood, i know. Ja har du vägarna förbi så kom och linda in dig i filten så ska du få en kopp te :) Du har ett fint kök, gillar väggen under skåpen.

Kram Mia

Châtaigne sa...

Så herlig å gjøre noe annet enn alle andre - kjempestilig!

Therese sa...

Herregud, vi skulle inte kunna leva utan vår kaffemaskin...! Starkt jobbat! Hoppas ni inte kommer sakna den.
Men jag håller med, den tar ju stor plats...men jag njuter av varje kopp :)