torsdag 21 oktober 2010

RUFF INSPIRATION


HEJ!

Idag bjuder inspirationsbilder från det senaste numret av danska tidningen RUM.
RUM är en av mina favorittidningar när det gäller inredning.
De visar alltid så inspirerande reportage med helt magiska bilder.

Sätt dig ner och ta ett djupt andetag för att njuta av dagens bilder!
(som alla är hämtade från RUM)


Ruff miljö - fylld av värme från de röda detaljerna.


"Små smarta platser" - Härliga & kreativa sittplatser.


Den här miljön gillar jag. Det ger ett behagligt och betydligt mjukare intryck med kombinationen av mörkbrunt och vitt istället för svart & vitt som man nästan alltid annars ser.


Om hemma kontoret hade sett ut så här hade jag varit glad.

Själv ska jag "bara" inhandla ett skrivbord och sätta upp lite dekorationer på vårt "hemmakontor".
Därefter lovar jag att visa båder "före- & efterbilder" för er.
 Redan nu är det super stor skillnad...

NJUT DAGEN!

KRAM

10 kommentarer:

kjersti sa...

Herlighet så vakkert!
Digger vinduene inn til kontoret!
Vi har en åpning ned i trappen, og
planen er å felle inn noen gamle
sprosser der:)

Takk for at du deler:)

KLEM

Thelma Louise sa...

tøffe bilder.:-)

jeg har bare en datter, hun er 17 år...men niholder på det rosa.:-)) får se mer av rommet hennes siden.:-)


en fin dag til deg.:-) klem

Nilla Q sa...

Snygga inspirationsbilder!!
Ska bli kul att se ditt kontor också, älskar före- och efterbilder :-)

kram Pernilla

HiH sa...

Så flott inspirasjon. Likte spesielt den freshe looken i bilde 1 og 2. Svart, rødt og hvitt funker godt sammen. Er ikke så tøff med farger her hjemme. Prøver meg med blå som kontrastfargen for tiden:-)

hilsen fra Norge

Unknown sa...

Snyggt! Gillar också den tidningen:)
Ha det gott,
Charlotta

House number 15 sa...

Vilka inspirerande bilder du visar.
Tidningen har jag aldrig köpt men är
tvungen till det nu;)
Kram C

MOKKASIN sa...

Så fina bilder!
Det är osannolikt (för någon som läser tusen tidningar) men jag har inte läst RUM,
så tack för tipset!

Kraaam!
Psst.. Tack för du frågade om telefonen =)
Den är funnen, Charlie tog på sig skulden i ca 30 minuter sen skyllde han allt på sin tvillingsyrra =)))

Nordisk gammelt sa...

tænk at have så stort rum, så man kan have indendørsvinduer ;o)

Lisbeth Williams sa...

Hej, just nu är jag inne i en anti-tidskrifts period. Tycker allt ser lika ut i dom alla. Får se om jag lockas att ta bort skyddsplasten från årets inredningsmag, som ligger på hög i ett hörn. Kanske borde kasta ett öga på senaste numret av danska RUM i alla fall. Tack för tipset.
Hälsar Lisbeth
http://inredningsdesigner.blogspot.com/

STYLIZIMO sa...

Hvilke herlige inspirasjonsbilder! Jeg er stadig vekk inne paa RUM sin nettside, og jeg er enig at de viser mye fint :)

Takk for kompliment paa mitt maleri. Jeg har solgt noen malerier ja, men jeg maler mest paa hobbybasis.

Ha en FIN helg!
klem Nina