torsdag 18 november 2010

STORY HOTEL



 STORY HOTEL STOCKHOLM

HEJ!

Min övernattning den här gången blev på Story Hotel Stockholm precis som Ylva klurat ut.
Ett helt underbart hotell med super trevlig personal.

Kolla in gaveln på sängen i bilden ovan - en gammal dörr med brevinkastet kvar.
Väggarna är i betong och i kanterna längs delar av
 tak och hörn sitter gamla tapetrester kvar.


Väggen på motsatta sida är en riktig "art-wall".
Foton blandas med texter och vackra skisser.

Ser ni att TV:n nästan försvinner bland konsten. Funderar på att ta med mig idén hem, eftersom jag inte är så förtjust i den stora och markanta TV:n i vardagsrummet.


Ser du det inristade hjärtat i betongväggen?!?


Kärlek vid första ögonkastet!


Hotellets inspiration är hämtad från slitna New York krogar och behomeiska hotell i Paris. En riktigt skön kombination som ger en personlig och urban känsla.

Om du har vägarna förbi Stockholm -
tveka inte att boka in dig en natt på Story Hotel.
Hotellet är beläget på en lugn gata bakom Stureplan.  

En fantastiskt upplevelse!

KRAM

4 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Hei Jenny! Takk for fin helsing! Eg har det bra, jobber som freelance fotograf/journalist, ikkje fulltid, men veldig moro å vere i jobb igjen! :) Hotellet ditt ser LEKKERT ut! Skal heilt sikkert huske dette viss vi reiser til Stockholm. Har hatt planer om det lenge!

Håper du har ei fin veke!
God klem frå Elin :)

[room] by sofie sa...

Åhh, det ser helt fantastiskt ut! Där vill jag bo nästa gång jag ska till Sthlm :) Håller med dig med TV- ...den bara hänger där liksom!

Tack för mycket inspiration!
Kram SOfie

Dufvans interiör sa...

Alltid härligt med inspiration till nya ideèr.
Betong har alltid varit min favorit har det själv i badrummet och sedan lackat ytan, super läckert.
Dufvans inredning & design

Levis o Vilda sa...

Verkligen mysigt! O fina bilder såklart! Hoppas det var bra dagar i Stockholm och att du hann med lite annat än bara jobb :)

Kram Kram Mia