fredag 24 december 2010

JULGRAN


Året julgran hos Svensson Svensson.

GOD JUL, alla bloggvänner!

Äntligen har jag lyckats fånga familjens julgran på bild.

I år ville jag dekorera granen med något annat än glitter och det tog lite tid innan jag hittade det jag ville ha.Till slut efter mycket letande - Panduro hade precis det rätta. Ett vackert dekorationsband med silvertråd, brunt snöre och små vit-silvriga snöstjärnor.
Det blev kanon bra!

Stjärnan är ett mindre DIY-projekt och består av två kanelstänger och en liten lärkpinne med söta, små kottar. Inspirationen fick jag från Bo Bedre och visade er i ett tidigare inlägg.


Julgranen har vi satt i en korg från Artwood och i denna har vi sedan lagt guteväv. Vi letade länge efter en gran där vi fick en ganska stor synlig del av stammen. Efter många om och men hittade vi äntligen, julgranen med stort J (enligt mig).

När vi kom hem och tog in den i ljuset så var en femtedel av grenarna bruna, så jag fick fram med sekatören och ansa den lite. Att granen dessutom barrar som bara den är oxå ett litet minus. Tror knappast den är kvar till nyår...

Men just nu är den finast och precis som jag ville ha den och står så grön och grann i stugan!

julkramar 

3 kommentarer:

Limetwig sa...

Jag önskar dig en riktigt skön jul! Kram Åse

Nilla Q sa...

Hej Jenny!

Tittar in för att önska dig en skön julaftonskväll!

Kram Pernilla

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

vilken fining... hoppas att ni hade en supermysig julafton och fortsätter så kommande dagar.
Kram
helena