måndag 18 juli 2011

FOTOGRAFERING




 Hej alla vänner!

Idag har det stått fotografering och bildredigering på programmet igen. 
Kan någon av er hjälpa mig?!? När jag fotar bl.a. de här fina förvaringsboxarna från Tine K, så framträder mönstret super fint på närbilderna, se bild nedan. På foton med längre avstånd blir mönstret alldeles "stickigt" och pixligt, precis som när någon fått på sig en alldeles för smårutig skjorta på TV. Hur ska jag göra?



Det är ett riktigt nice jobb att få fotografera och skapa små miljöer för de olika produkterna. Önskar jag hade bättre utrymme och lite råare miljöer att fota i.

Idag blev vi bjudna på brunch av världens bästa grannar - vilket underbart avbräck sådär på lunchen.

 ♥ ♥ 

kram


4 kommentarer:

Sanna sa...

Åhhh, så fina saker från Tine K och vilka härliga bilder.

Katta73 sa...

Ett set med de här förvaringsboxarna skulle jag vilja ha. Jag kan tyvärr inte ge dig några fotoråd eftersom du är bättre på att fota än jag;)))
kram Katta

Anonym sa...

Hittade precis hit till din fantastiska blogg. Hit kommer jag gärna igen. Ville bara lämna en hälsning att jag varit här.
Sara

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Hej!

Blir det så när du tittar på fotona i datorn också eller efter du redigerat dem? Det ser nästan ut som att hela bilden blivit lite pixlig.

Kram!