måndag 4 juli 2011

MIN HOBBY

Fotocollage av signerat71

 Sent inlägg från mig idag.
Jag & min söta vän och granne Martina har varit nere på stranden och strosat nu under kvällen. Så mysigt, så lugn och i stort sett bara vågornas skvalp. En ljuvlig kväll timmen innan solen gick ner. Därav det sena inlägget. 

Jag fortsätter fotoutmaningen jag hakat på:

utmaning no 4: Min Hobby

Min hobby för tillfället handlar om foto och bildredigering. Jag är helt ny i den här världen och försöker varje dag att lära mig något nytt. Det är så kul. Just nu har jag kommit till den punkten att jag vill ha några objektiv till min kamera för att kunna utveckla mitt fotograferande och tillgodose mina behov. 

Jag har gått en kurs i Photoshop Elements under våren och bara där finns ju hur mycket som helst att lära sig. En helt ny värld att upptäcka. Just nu kikar jag på olika actions och har hittat den trevliga bloggen; Coffeeshop Blog med gratis actions att testa på fotona. 
Jag brukar även kika på we heart it och inspireras av alla fantastiska bilder som laddas upp där. Sedan försöker jag hitta någon bild med ett speciellt ljus, nyans eller motiv som jag gillar - för att sedan texta själv irl. Därför får ni stå ut med en hel del experimenterande ifrån mig. 

Ofta har jag en hobby som jag fokuserar väldigt mycket på, eller ett intresseområde. Sen efter ett tag brukar jag tröttna och då blir det totalfokus på något annat. Men som sagt just nu är det foto, foto, foto...

 ♥ ♥ 

kram


4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Fint bildcollage du har gjort! Tack för tipsen på bloggar. Kram Johanna

anna sa...

Tack för tipsen!!
Härlig blogg :-)

Kram anna

@my casa sa...

Tack för tipsen! Jag har också snöat in på att fota, det är
så konstigt, har aldrig tyckt om det förrut, nu kan jag ligga ute
i naturen hur länge som helst.
Fint collage av dej!

Silvia sa...

Hej Jenny!

Men vad kul att läsa att du också har hittat exakt samma hobby som även jag brinner mer och mer för varje dag!
Inom en snar framtid hoppas jag på att kunna införskaffa en riktigt bra kamera, sen finns det ingen som kan stoppa mig. Älskar bild och redigering, jag studerade inom media och har jobbat inom områden som bildreproduktion, design, journalistik, foto och layout och älskar att använda mig av dessa färdigheter i min blogg. Vi kanske kan inspirera varandra? :-)
Trevlig kväll! /Silvia