söndag 25 april 2010

GUNG FÖR SKÖNA STUNDER

Det är sällan jag sitter ner och slappar, trots att jag har världens skönaste gungstol. Gungstolen; Stingray från Fredericia. Stolen är en modern tolkning av den klassiska gungstolen. Stingray är unik i sin design samtidigt som den är tidlös. Trots att stolen är gjord av plast är den oerhört skön och härlig att slappa i.

Stingray Rocking Chair är, som namnet antyder, inspirerad av rockan. Hela den utsvängda och flytande formen liknar en rocka som svävar under vattnet. 

Stingray utsågs till Contemporary Classic of the Year 2009 av danska Bo Bedre.





Stingray designad av Thomas Pedersen

Ekkåpet bakom stolen är specialtillverkat för oss av en lokal möbelsnickare. Det gjordes år 2000. Mattan är inköp på Inredningsgalleriet i stan. I fönstret skymtar våra korgstolar i uterummet.

RELAXA MINA VÄNNER - DET ÄR SÖNDAG! 

1 kommentar:

VITA NYANSER sa...

Tack snälla för dina fina ord hos mig!!! Jättekul att hitta hit. Vilken fin blogg du har, välkommen till bloggvärlden! Det är verkligen SÅ kul att blogga och ditt första inlägg är ju mitt i prick, att vara kreativ och göra det man njuter av (det är ju livskvalitet).

Hit kommer jag igen!
Kram L-L