tisdag 27 april 2010

KÖK

Sköna, soliga tisdag! Idag ska jag bjuda på några bilder från vårt kök. Husets hjärta - köket! Det är här vi samlas och tillbringar mest tid.

Vi renoverade köket under hösten 2007. Vi valde ett högblankt kök från Ballingslöv. Istället för kakel har vi valt en tapet med en glasskiva framför. Tapeten kommer från Designers Guild. 
 
Köksön är ovärderlig. Här äter vi alltid frukost på vardgarna. När det är fest dukar vi upp på köksön för tilltugg, snacks och välkomstdrink. MYSIGT!


Vi har ganska stor arbetsyta. Det är kanon tycker jag eftersom vi gärna hjälps åt att laga maten, hela familjen. Vår bänkskiva är av kompositmaterial och vi är såååå nöjda med den. Mycket lätt att hålla iordning. Vi har oxå valt att endast ha en, men lite större kvadratisk diskho. I denna får alla stora plåtar plats när man ska diska, super.

När jag ser bilderna så känner jag att jag skulle vilja få in lite stämning i rummet. Det känns så himla kalt och stelt. Det får bli projekt no 2, efter hallen.
Vad tycker ni?

NJUT AV  DENNA SKÖNA TISDAG!




1 kommentar:

Margaretha sa...

Jättefin köksö, precis sån som jag har tänkt mig nu när vi också håller på med renovering och har tagit bort vägg mellan kök och matrum. Är stommen från Ikea?