lördag 17 juli 2010

HORNBAEK


Hej alla vänner!

I veckan passade vi på att åka över sundet till vår härliga grann-nation Danmark. En lunch och lite strosande på Helsingörs gator innan vi körde norr ut till Hornbaek. Denna danska lilla pärla.

Visar här några inspirationsbilder från ett hem i Hornbaek, som nyligen fanns med i Sköna hem.


John och Henriette Heegaard är ägare till denna nybyggda drömvilla.


Svart-vitt rutigt golv är riktigt fräckt. Jag gillar oxå den fina dubbeldörren.


Jag har inte tidigare varit förtjust i burspråk, men jag har ändrat mig...
Vilken mysig liten hörna.


Husets hjärta - köket.
Kombinationen med allt det vita och industridesignen från lampan & spisen blir superfin tycker jag.

Vill du läsa om och se fler bilder från detta fina hem, så finns det här.


I Hornbaek finns även Ilse Jacobsen med ett par små butiker. Det fanns mycket "vill ha" här, men duktig för en gångs skull sparade jag faktiskt mina pengar:)



Tillsammans med Ilse Jacobsens butiker fanns även den här söta blomsterbutiken. Det var verkligen inspirerande att bara kika runt på alla fina arrangemang.


Min söta prinsessa utanför Ilse Jacobsen.


Min söte prins tyckte inte det var lika kul att inspireras bland blommor, kläder och annat fint. Hornbaek imponerade inte direkt på prinsen som helst av allt ville åka hem och leka med kompisar;)


Syskonkärlek!

Bilden är tagen i Helsingör. Här kan man se de härliga och smala gränderna som det finns gott om i denna lilla by.

Helsingör & Hornbaek - mysiga smultronställen nära oss - båda värda ett besök!

HA EN SKÖN LÖRDAG!

3 kommentarer:

Mia sa...

Hej.

Vad mysigt det ser ut, härligt att ha så nära till Danmark och trevliga utflyckter.

Hoppas ni har det super.

Kram Mia

VÄSTKUST sa...

Vill också till Hornbaek i sommar, ser helt fantastiskt ut!
Ha en skön helg!

Gabriella sa...

Fantastiskt fint, det där svarta huset! Det ligger i min inspirationsmapp för våran stuga, vilket är rött just nu. Men det verkar som om maken har gått med på att måla om det :-)

Ha det gott! Bella